Not known Facts About علت بیماری پروانه ای در کودکان

Wiki Article

جان. اف. کندی رئیس‌جمهور فقید آمریکا، بیست‌سال پیش‌ از انتصاب به عنوان ریاست‌ جمهوری در یک فعالیت‌ ورزشی مصدوم شد. کمردرد غیرقابل‌ درمانی که در طی این حادثه برای او ایجاد شد، خم‌شدن و انعطاف‌ بدنی را برای او مشکل کرد.

بیماری پروانه ای هیچ درمانی ندارد، هر چند اشکال خفیف آن ممکن است با افزایش سن و سال بهبود یابد و روش درمان مراقبت ، بر تاول ها و جلوگیری از ایجاد تاول های جدید تمرکز می کند. 

مواد شوینده نفتی یا دیگر مواد مرطوب کننده ها را بر روی یک باند غیر چسبان پخش کنید (مپیلکس، تلفا، وازلین گاوز).

امکان پیشگیری از بروز بیماری پروانه‌ای وجود ندارد، اما بعضی اقدامات را می‌توان برای پیشگیری از ایجاد تاول و عفونت انجام داد:

بهش اب جوش نبات دادن و تلنجوین ولی دلدردش خوب نمیشه باید چیکار کنیم

آزمایش قبل از تولد: خانواده‌هایی که دارای سابقه‌ی بیماری پروانه‌ای هستند، نیازمند به انجام آزمایش قبل از تولد و مشاوره‌ ژنتیک هستند.

-علائم عفونت، از قبیل پوست گرم، قرمز، دردناک یا آماس کرده، وجود چرک و یا بوی بد از زخم و تب یا لرز 

سرطان پوست: نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به نوع خاصی از بیماری پروانه‌ ای، در معرض خطر ابتلا به سرطان پوستی به نام سرطان سلول‌های سنگفرشی هستند.

پزشکتان می تواند به شما نشان دهد که چطور می توانید به خوبی از تاول ها مراقبت کنید و راه هایی را برای پیش گیری از آن ها به شما توصیه کند.

مهدیس شهرام فرد هستم، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی.

این سریال، علاوه‌ بر طنز فوق‌العاده و جذابیتی که دارد، به‌ خوبی می‌تواند اهمیت اتفاقات کوچک و تئوری اثر پروانه‌ای را به ما نشان دهد.

مرگ: نوزادانی که دارای فرم شدید بیماری پروانه‌ای هستند، در معرض خطر ابتلا به عفونت‌ها و از دست دادن مایعات بدن به دلیل گسترش تاول‌ها هستند و سایر نوزادانی که زنده می‌مانند، به دلیل ایجاد تاول در خوردن و تنفس دچار اختلال می‌شوند و بسیاری از این نوزادان در دوران کودکی میمیرند.

حتما به متخصص دیگری نیز مراجعه کنید تا بررسی official source های دقیق تر و آزمایشات لازم را انجام دهند.

دکترتو یک وب‌سایت سلامت‌محور است که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در بازار سلامت الکترونیک ایران آغاز کرده‌است. ما در کنار فعالیت به عنوان یک مرجع نوبت‌دهی پزشکان، سعی می‌کنیم با تولید مقاله‌های علمی و معتبر در حوزه پزشکی در مجله سلامت دکترتو، دانش عمومی جامعه را نسبت به مسائل سلامت افزایش دهیم.

Report this wiki page